Algemene voorwaarden voor www.stipenbloem.nl

Prijzen:
Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Prijswijzigingen voorbehouden. Ondanks grote zorgvuldigheid kan het voorkomen dat er een fout wordt gemaakt bij het invoeren van de prijs of kortingscode. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Artikelen:
Afmetingen op de website zijn bij benadering. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Artikelen worden zo goed mogelijk gefotografeerd, maar er kunnen kleine kleurverschillen optreden.

Betaling:
Je bestelling wordt in behandeling genomen, zodra het verschuldigde bedrag in zijn geheel op de bankrekening van Stip & Bloem is bijgeschreven. Bestellingen die met iDeal zijn betaald, worden direct in behandeling genomen.Indien er binnen 4 werkdagen geen betaling is ontvangen, ontvangt de koper een herinnering. Wordt hieraan binnen 24 uur geen gehoor gegeven, dan wordt de bestelling geannuleerd.

Verzending:
Stip & Bloem verzendt binnen Nederland en naar België. De verzendkosten worden automatisch berekend, op basis van gewicht en/of volume. Stip & Bloem brengt achteraf nooit extra verzendkosten in rekening, ook niet als de bestelling onverhoopt toch met pakketpost moet worden verzonden.
Waardevolle pakketpost wordt zonder meerprijs verzekerd verzonden. Sommige (kleine) artikelen zijn te waardevol om met brievenbuspost verzonden te worden, hierbij wordt automatisch pakketpost geselecteerd.
De klant is zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste adresgegevens. Stip & Bloem is niet aansprakelijk voor zendingen die verloren zijn gegaan, of vertraagd zijn, als gevolg van verkeerd verstrekte adresgegevens.
Zodra de bestelling verzonden wordt, ontvang je een bevestiging van verzending. Indien de zending daarna niet binnen 3 werkdagen is ontvangen, verzoek ik je contact op te nemen met Stip & Bloem.
Wanneer PostNL het pakket niet bij jou (of de buren) heeft kunnen afleveren, gaat het naar een PostNL afhaallocatie. Je hebt vervolgens 7 dagen de tijd om het pakket af te halen, hierna gaat het retour afzender. In dat geval heb je de keuze: de bestelling kan geannuleerd worden en je krijgt je geld terug (exclusief de verzendkosten). Of je kunt het opnieuw laten verzenden, hiervoor worden opnieuw verzendkosten berekend.

Levertijden / verzenddagen:
Alle post wordt met PostNL verzonden. Ik verzend dagelijks van maandag t/m vrijdag. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag. Bestellingen (mits op voorraad) worden binnen 1 à 3 werkdagen verzonden. Stip & Bloem kan deze bezorgtijden niet garanderen. Door bijvoorbeeld drukte of groothandelbezoek worden bestellingen soms een dag later verzonden.
Bestellingen waarbij 1 of meer artikelen niet op voorraad zijn (en waarbij dit in de productomschrijving staat aangegeven), worden in zijn geheel verzonden zodra alles op voorraad is. Deelleveringen zijn in overleg ook mogelijk, er kunnen dan wel extra verzendkosten worden berekend.
Tijdelijke wijzigingen in de levertijd worden op de homepage en in het bestelproces weergegeven.

Retourneren:
Retouren kun je tot 14 dagen na levering aanmelden. Ik verzoek je vriendelijk om eerst per mail contact op te nemen met Stip & Bloem, dit is echter niet verplicht. Stuur het artikel vervolgens binnen 14 dagen retour naar: Stip & Bloem, JWC Bloemstraat 45a, 2406 VA Alphen a/d Rijn. Het aankoopbedrag wordt binnen 2 tot 3 dagen teruggestort. Indien de gehele order wordt geretourneerd, worden ook de verzendkosten van de aankoop teruggestort.
Voeg een kopie van de factuur of orderbevestiging bij (eventueel op te vragen via info@stipenbloem.nl), of het ingevulde retourformulier. De klant is verantwoordelijk voor verlies en/of beschadiging tijdens het verzenden van de klant naar Stip & Bloem. Ik adviseer dan ook het pakket goed in te pakken en eventueel verzekerd te verzenden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
De verzendkosten voor de retourzending zijn voor de koper, tenzij Stip & Bloem een verkeerd artikel heeft geleverd, of het artikel gebreken vertoont. In dat geval zijn de kosten voor Stip & Bloem en ontvang je via de mail een verzendlabel. Let op: neem in dat geval eerst contact op via de mail! Indien je de bestelling zelf frankeert, worden deze kosten niet achteraf vergoed. Zorg er voor dat de retourzending voldoende is gefrankeerd. Vraag eventueel advies bij Stip & Bloem of het postkantoor. Indien de zending onvoldoende is gefrankeerd, kan PostNL een boete opleggen. Dit wordt door Stip & Bloem verrekend met het terug te storten aankoopbedrag. Indien de gehele bestelling wordt geretourneerd, worden de bij de bestelling betaalde verzendkosten teruggestort. Indien een gedeelte van de bestelling wordt geretourneerd, wordt alleen het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen teruggestort.
Zodra het artikel/de artikelen onbeschadigd en voldoende gefrankeerd door Stip & Bloem zijn ontvangen, wordt het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort. Indien er geen bankgegevens worden opgegeven, wordt het bedrag via mijn iDeal provider teruggestort op de rekening die voor de betaling is gebruikt. Indien de zending onvoldoende gefrankeerd was, kan de terugbetaling een vertraging geven tot maximaal 14 dagen. Het herroepingsrecht geldt alleen voor consumenten. Artikelen die ik speciaal voor bedrijven heb besteld, vallen buiten het herroepingsrecht.

Garantie:
Uiteraard geeft Stip & Bloem garantie op de door haar verkochte artikelen. Ik handel deze klachten zelf af, je wordt dus niet doorverwezen naar een leverancier. De duur van deze garantie verschilt per artikel(groep). Mocht een artikel binnen de in alle redelijkheid verwachte levensduur kapot gaan of gebreken vertonen, neem dan contact met mij op. We zoeken samen naar een oplossing. Stip & Bloem behoudt zich het recht voor artikelen eventueel te laten repareren, vervangen of (gedeeltelijk) te crediteren. Op ritsen en druksluitingen wordt maximaal 3 maanden garantie gegeven.

Schade/breuk:
Neem in het geval van klachten, beschadigingen of breuk direct contact op met Stip & Bloem, doch uiterlijk binnen 3 werkdagen na aflevering van de bestelling. Hierna kan ik niet meer garanderen dat de schade vergoed wordt. Stip & Bloem kan om foto`s van de klacht vragen, of het artikel terug vragen ter beoordeling. Bewaar ook alle verpakkingsmaterialen en maak foto`s van hoe je de zending hebt ontvangen (buitenkant verpakking inclusief verzendlabel, binnenkant verpakking inclusief verpakkingsmateriaal en foto`s van de schade aan het artikel of de artikelen).Hierna zoeken we samen naar een redelijke oplossing. Stuur een garantieartikel niet zomaar retour, deze verzendkosten worden door Stip & Bloem niet vergoed!

Klachtenregeling:
Stip & Bloem beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Stip & Bloem, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
Bij Stip & Bloem ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen -gerekend vanaf de datum van ontvangst- beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Stip & Bloem binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot Stip & Bloem. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Geschillen:
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Stip & Bloem behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te wijzigen



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2013 - 2024 Stip & Bloem Gifts & Lifestyle | sitemap | rss