Alle bestellingen worden verzonden met Track & Trace code, als brievenbuspakje of gewoon pakketje. De verzendkosten zijn opgebouwd uit de daadwerkelijke portokosten en de BTW die ik hierover moet afdragen. Er worden geen extra verpakkings-, administratie- of betaalkosten berekend. De verzendkosten worden automatisch berekend. Stip & Bloem brengt achteraf nooit extra verzendkosten in rekening, ook niet als de bestelling onverhoopt toch met pakketpost moet worden verzonden als het niet meer in een brievenbusdoos past. 

Stip & Bloem verzendt binnen Nederland en naar België. Overige landen zijn helaas niet mogelijk.

Verzendkosten Nederland:

  • Brievenbuspost: € 3,99 per bestelling (met PostNL, als traceerbaar brievenbuspakje)
  • Pakketpost: € 6,25 per bestelling (met PostNL, je ontvangt een track & trace code).
  • Gratis verzenden voor bestellingen vanaf  € 75,=. 

Verzendkosten België:
Alle bestellingen naar België worden als traceerbaar pakketje verzonden.

  • Pakketpost : € 9,95 per bestelling. (met PostNL, verzekerd en traceerbaar). 
  • Gratis verzenden voor bestellingen vanaf  € 100,=.
  • BTW wordt niet verlegd.

Minimum bestelbedrag: 

Om kostendekkend te kunnen werken, is er een voor bestellingen binnen Nederland minimum bestelbedrag van € 8,= exclusief verzendkosten ingesteld. Voor België is dit € 20,=.

Wanneer je het pakket niet tijdig ophaalt bij PostNL: 

Wanneer PostNL het pakket niet bij jou (of de buren) heeft kunnen afleveren, gaat het naar een PostNL afhaallocatie. Je hebt vervolgens 7 dagen de tijd om het pakket af te halen, hierna gaat het retour afzender. 
In dat geval heb je de keuze: de bestelling kan geannuleerd worden en je krijgt je geld terug (exclusief de verzendkosten). Of je kunt het opnieuw laten verzenden, hiervoor worden opnieuw verzendkosten berekend.

Levertijden / verzenddagen:

  • Alle post wordt met PostNL verzonden. In de winkelwagen staat de actuele levertijd.
  • Ik run Stip & Bloem alleen. Door bijvoorbeeld groothandelbezoek of een vrije dag kan het incidenteel voorkomen dat ik een dag niet verzend. In principe verzend ik dagelijks (ma t/m vr). 
  • Bestellingen waarbij 1 of meer artikelen niet op voorraad zijn (en waarbij dit in de productomschrijving staat aangegeven), worden in zijn geheel verzonden zodra alles op voorraad is. Deelleveringen zijn in overleg ook mogelijk, er kunnen dan wel extra verzendkosten worden berekend.
  • Tijdelijke wijzigingen in de levertijd worden op de homepage en in stap 1 van het bestelproces weergegeven.

Schade/breuk:

Neem in het geval van klachten, beschadigingen of breuk direct contact op met Stip & Bloem, doch uiterlijk binnen 3 werkdagen na aflevering van de bestelling. Hierna kan ik niet meer garanderen dat de schade vergoed wordt. Stip & Bloem kan om foto's van de klacht vragen, of het artikel terug vragen ter beoordeling. Hierna zoeken we samen naar een redelijke oplossing. Stuur een garantieartikel niet zomaar retour, deze verzendkosten worden door Stip & Bloem niet vergoed!

Er wordt bij Stip & Bloem niet gerookt en er zijn geen huisdieren aanwezig.

 

• VEEL GESTELDE VRAGEN • 

Waarom zijn de verzendkosten zo hoog? 
Omdat ik deze kosten niet doorbereken in de prijzen van mijn artikelen. Verzenden is niet gratis, het is een grote kostenpost voor webshops. Dat geld moet ergens vandaan komen en daarom kiezen sommige webshops ervoor om de prijs van hun artikelen te verhogen, zodat ze vervolgens "gratis" verzenden aan kunnen bieden.
Ik doe dat niet: ik hanteer eerlijke prijzen voor mijn assortiment en bereken de verzendkosten apart.

Waarom verzend je niet meer met postzegels? 
Postzegels worden steeds duurder: in 2020 kost een postzegel 91 cent en hiervoor kun je maar tot 20 gram verzenden. Wanneer een bestelling 100 gram of meer weegt (en daar zit je al snel aan), moeten er 4 postzegels op en dan is een brievenbuspakje voordeliger. Een brievenbuspakje is ook beter te traceren. Maar ook: doordat ik alles als traceerbaar brievenbuspakje verzend, krijg ik daarvoor een voordeliger tarief. Dat betekent dat ik deze kosten lager kan houden en daar profiteert elke klant van. 

Waarom moet ik voor minimaal 8 euro (20 euro voor België) bestellen? Ik heb alleen maar een paar stickers nodig!
Omdat er op kleinere orders te weinig marge zit om de kosten die ik voor iedere bestelling maak te kunnen dragen. De verzendkosten die je aan Stip & Bloem betaalt, dekken alleen een gedeelte van de daadwerkelijke verzendkosten. Ik leg ook een gedeelte bij. Dit, en overige kosten (zoals iDeal kosten, verpakkingsmateriaal, huur en salaris) moeten uit de marge komen. Op een bestelling van een paar euro is die marge eenvoudigweg te laag. Bij bestellingen naar België zijn de kosten nog wat hoger, dus daarbij is het echt niet lonend om kleine orders aan te nemen.

Waarom verzend je naar België alleen als pakket en niet als briefpost? 
Om meerdere redenen: briefpost naar België is vanaf 100 gram bijna even duur als een pakketje. Daarbij: briefpost is niet traceerbaar en raakt nogal eens zoek. En tot slot: het is sinds kort bij wet niet meer toegestaan om goederen als briefpost te verzenden, ook niet als ze in een envelop passen.

Kun je voor mij een uitzondering maken?
Helaas kan ik niet van deze voorwaarden afwijken. Deze zijn na lang rekenen, wikken en wegen tot stand gekomen en ik maak daar geen uitzondering op. 

Geldt het minimum orderbedrag ook als ik de bestelling afhaal?
Nee, dit geldt niet bij afhalen. Je krijgt zelfs 10% korting als je je bestelling afhaalt. Dit omdat ik het niet hoef te verpakken en verzenden, dat scheelt in de kosten. Alle informatie over afhalen vind je op deze pagina.

© 2013 - 2020 Stip & Bloem Gifts & Lifestyle | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel