- Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten vind je hier.

- Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Ik verzend 3 tot 4 keer in de week bestellingen (niet in het weekend). De actuele levertijd staat aangegeven in de winkelwagen.

- Hoe werkt het afhalen van bestellingen? 
Klik hier voor alle informatie over afhalen.

- Hoe kan ik betalen?
Klik hier voor alle betaalmogelijkheden.

- Ik wil iemand een cadeautje sturen, kan dat rechtstreeks?
Jazeker! Klik hier voor de cadeauservice.

- Ik wil nog iets toevoegen aan mijn bestelling, kan dat?
Als jouw bestelling nog niet verzonden is kan dat zeker. Je kunt me even mailen of whatsappen wat er nog bij mag, dan voeg ik het aan je bestelling toe en stuur je een betaallink. Je mag ook een nieuwe bestelling plaatsen en code "samenvoegen" gebruiken. Dan komen de verzendkosten van de extra bestelling te vervallen.

- Kan je mijn bestelling even laten liggen, ik wil later misschien nog meer bestellen.
Jazeker, dat kan. Alleen maar slim, want als ik bestellingen kan samenvoegen bespaar je op de verzendkosten. Jouw bestelling moet wel alvast betaald worden, daarna mag je het zo lang laten liggen als je wilt. Bij de vervolgbestellingen gebruik je code "samenvoegen", zodat de verzendkosten komen te vervallen. 

- Waarom zijn de verzendkosten zo hoog? 
Omdat ik deze kosten niet doorbereken in de prijzen van mijn artikelen. Verzenden is niet gratis, het is een grote kostenpost voor webshops. Dat geld moet ergens vandaan komen en daarom kiezen sommige webshops ervoor om de prijs van hun artikelen te verhogen, zodat ze vervolgens "gratis" verzenden aan kunnen bieden. Bestel jij in zo'n geval meerdere artikelen, dan is de kans groot dat je teveel betaalt, door die verkapte verzendkosten in elk afzonderlijk artikel.
Ik doe dat niet: ik hanteer eerlijke prijzen voor mijn assortiment en bereken de verzendkosten apart.
In de verzendkosten zit ook 21% BTW die ik moet afdragen. Van de € 5,95 die jij betaalt, blijft er dus maar € 4,92 over. Dit is minder dan wat ik aan PostNL moet betalen om jouw pakketje te verzenden. De rest leg ik zelf bij.

- Waarom verzend je niet (meer) gewoon in een envelop met postzegels? 
Postzegels worden steeds duurder: in 2024 kost een postzegel  € 1,09  en hiervoor kun je maar tot 20 gram verzenden. Wanneer een bestelling 100 gram of meer weegt (en daar zit je al snel aan), moeten er 4 postzegels op en dan is een brievenbuspakje voordeliger. Een brievenbuspakje is ook beter te traceren. 

- Waarom moet ik voor minimaal 10 euro (20 euro voor België) bestellen? Ik heb alleen maar een paar kaartjes nodig!
Omdat er op kleinere orders te weinig marge zit om de kosten die ik voor iedere bestelling maak te kunnen dragen. De verzendkosten die je aan Stip & Bloem betaalt, dekken alleen een gedeelte van de daadwerkelijke verzendkosten. Ik leg ook een gedeelte bij. Dit, en overige kosten (zoals iDeal kosten, verpakkingsmateriaal, huur van mijn magazijn en overige kosten) moeten uit de marge komen. Op een bestelling van een paar euro is die marge eenvoudigweg te laag. Bij bestellingen naar België zijn de kosten nog wat hoger, dus daarbij is het echt niet lonend om kleine orders aan te nemen.
Voor afhaalbestellingen geldt een minimum orderbedrag van 5 euro.

- Geldt het minimum orderbedrag ook als ik de bestelling afhaal?
Voor afhaalbestellingen geldt een minimum orderbedrag van 5 euro. Maar je krijgt ook 10% korting als je je bestelling afhaalt! Dit omdat ik het niet hoef te verzenden, dat scheelt in de kosten. Alle informatie over afhalen vind je op deze pagina.

- Waarom verzend je naar België alleen als pakket en niet als briefpost? 
Om meerdere redenen: briefpost naar België is vanaf 100 gram bijna even duur als een pakketje. Daarbij: briefpost is niet traceerbaar en raakt nogal eens zoek. En tot slot: het is bij wet niet meer toegestaan om goederen als briefpost te verzenden, ook niet als ze in een envelop passen.

- Kun je voor mij een uitzondering maken?
Helaas kan ik niet van deze voorwaarden afwijken. Deze zijn na lang rekenen, wikken en wegen tot stand gekomen en ik maak daar geen uitzondering op. 

- Waarom is de rubriek INPAKKEN uit de collectie? 
Sinds de zomer van 2023 is deze rubriek inderdaad uit mijn assortiment gegaan. Ik run Stip & Bloem alleen en hoop dit nog heel lang te kunnen blijven doen. Mijn gezondheid dwong me echter om keuzes te maken. Ik had meer dan 3700 verschillende artikelen in de webshop. Dat is héél veel voor een eenvrouwszaak. Niet alleen qua ruimte, maar ook qua tijd die je aan inkoop kwijt bent, aan het online zetten, aan administratie en... bij het orderpicken en inpakken van de bestellingen. Het assortiment moest dus kleiner. Waarom dan de stickers & cadeauzakjes afstoten? Omdat deze rubriek het grootst was en in verhouding de meeste tijd kost. Als je keuzes móet maken, dan kies je voor datgene waar je zelf heel blij van wordt. Mijn hart ligt bij al die andere artikelen die ik ook verkoop, dus daar wil ik mij op focussen.

 

© 2013 - 2024 Stip & Bloem Gifts & Lifestyle | sitemap | rss